Een professionele indruk bij een onbemand ontvangst
Tegenwoordig gaan steeds meer zaken in het normale leven en het bedrijfsleven op een contactloze manier en volgens de richtlijnen van het RIVM. Dit heeft natuurlijk alles te maken met de tijd waarin we leven en alle regels die hierbij komen kijken. Deze regels en richtlijnen vragen om een andere manier van functioneren, zoals het contactloos betalen maar ook het contactloos ontvangen van bezoekers. Het contactloos ontvangen van bezoekers kan vanaf heden door gebruik te maken van een onbemande receptie. Met een dergelijke onbemande receptie krijgen zowel bezoekers als personeel de mogelijkheid om zich snel en zeer eenvoudig aan te melden aan de hand van een QR-code.
Na het aanmelden bij de onbemande receptie ontvangt de bezoeker, naast een professionele indruk, een mail in de huisstijl van het bedrijf waarin verschillende instructies, informatie en gegevens worden gedeeld. Dit is uiteraard allemaal aan te passen naar de wens van het bedrijf dat in het bezit is van de digitale receptie. Zo kunt u ervoor kiezen om een routebeschrijving mee te sturen, een wifi code en u kunt op deze manier zelfs al meteen een covid check-gesprek houden. Zonder dit persoonlijke en directe contact kan er gemakkelijk voldaan worden aan de richtlijnen die gesteld zijn door de overheid en het RIVM. Dit gebeurt dus allemaal op een veilige en digitale manier. Door het aanschaffen en installeren van een onbemande receptie wordt een geheel digitale bezoekersregistratie gerealiseerd.
Door gebruik te maken van een digitale ofwel onbemande receptie wordt de bezoekersregistratie direct bij ingang goed, veilig en compleet geregeld. Via die bijbehorende app of het online portaal is het zeer overzichtelijk om te zien wie zich allemaal in het pand bevindt. Dit kan gemakkelijk en snel gebruikt worden wanneer er calamiteiten zijn en het gebouw ontruimd moet worden. Hiermee wordt het inzichtelijk wie zich nog in het pand bevindt en het pand dus ook nog moet verlaten.